Friday 3 May 2013

Buat sahabat

Asalammualaikum..
buat sahabat - sahabat yang di sayangi..

Aku tau kamu dalam keadaan berduka..menangis..menahan sakitnya hati..aku tahu perasaan kamu..aku tahu sakitnya macam mana..sebab aku dah pernah rasa dulu. Aku mintak kamu jangan ulang apa yang aku buat dulu. Dulu aku jahil, aku tak pernah bersyukur dan selalu salahkan takdir. Kamu tau tak kawan, bila kita salahkan takdir, umpama kita salahkan Allah S.W.T. Subahanallah! besar kan dosa aku? Aku pon hampir berputus asa. Tahu tak kawan, antara dosa-dosa besar adalah bila kita berputus asa. Ya Allah, ampunkan aku Ya Allah! 

Aku pun tak sekuat mana, tak setabah mana. Aku pun pernah tersungkur. Tapi berbekalkan iman dalam diri aku, aku selalu berpesan dekat diri aku. Hati ini milik Allah kawan. Kalau kita tak redha dengan segala kejadian ni, bermakne kita masih marahkan Allah. Tak takut ke marah kan Allah? Tak takut ke kalau Allah putuskan rahmat untuk kita??

Aku tahu, aku pandai cakap jer. Tapi bila kena aku pon menangis macam kamu jugak. Tak! Aku hanya menangis untuk melepaskan segala apa yang aku pendam. Tapi aku sentiasa ingatkan diri aku, Allah bagi kita ujian sebab Allah tu rindukan kita, Dia rindu nak berborak dengan kita. Cuba tanya diri kita balik, sepanjang Allah berikan kegembiraan, berapa kali yang kita bersujud dan berborak dengan Dia?? Tak pernahkan?? sebab tu Allah tarik balik apa yang Dia bagi. Sebab kita dah lupakan Dia. Dia tanak kita jauh dari Dia. Tanak kita alpa dengan apa yang Dia beri. Tu tanda Dia sayang kita kawan. tu tanda Dia sentiasa ingatkan kita. tak berbangga ke kita jadi insan sebertuah tu? sentiasa dinigati oleh-NYA..

kamu, setiap yang Allah tarik, Allah akan ganti dengan yang baru. Janji Allah tu pasti. Yakin lah kawan. Allah selalu bagi apa yang kita perlu. bukan apa yang kita nak. Pahamkan sekarang? Jadi, janganlah menangis lagi. Bangunlah dan jadi kuat tau...


No comments:

Post a Comment