Saturday 22 October 2011

TERENGGANU to KELANTAN

AFTERNOON..

hye! pernah tak korang rase bila korang balik ke tempat yang penuh kenangan yang akan buat kowunk gelak, ketawa dan menangis?
hahahahaah~
pelikkan?
semalam masa tunggu bas lagi aku dah rase lain..tiba-tiba hati aku sediyh..
kenapa aku tak rasa happy? padahal aku nak pergi ke tempat yang aku nak sangat pergi..tapi kenapa aku sediyh?tak rasa cam dulu?
dulu...
kalau aku nak naik bas, even dia tak dek kat sebelah pown mesti dia mesej aku..
" naik bas hati-hati, bace ayat kursi, naik-naik tewos tido"
and setiap jam mesti dia mesej tanye kat mane..nanti aku membebel-bebel sebab bas lembap sangat..
and ayat ni still tengiang-ngiang dalam kepala otak aku..
kalau dia ada kat sebalah aku..
T_T
dia mesti de sebelah aku..senyum..aku windu kau sangat!
kalau nak tau..
dalam bas paling aku terase sangat..sunyi tu..sediyh tu datang..hahahaah!
memang aku nangis dalam bas!
aku terase dia ada kat sebelah aku lagi...bila aku pandang seat sebelah aku senyum..
kowunk pernah tengok tak iklan raye yang wife die balik kampung naik bas transnasional tu?
sekarang aku dah wase sangat!
dulu...
kalau balik sama-sama..
aku mesti duduk kat tepi tingkap..
die xbagi aku duk lua...maybe bahaya kowt tu die suh duk tepi tingkap..
pastu kalau aku terlupa bawak sweater..die bagi sweater dia kat aku..
dia sejuk lah sorang-sorang..hahahahah!
tapi aku windu dia senyum..T_T
penat..aku tido..
aku bangun aku terasa dia ade kat sbelah aku..
beratnyer windu aku wase nie...
bas berenti rehat..
dulu..
mesti dia tanye nak tuwun tak?
nak makan pape tak?
sunyi nyer aku...
yes! once again aku nangis lagi!
tak sanggup larh nak tengok seat kosong kat sebelah tu!
and esok..
aku da ready ker nak balik kt tempat yang penuh ngan kenangan tu?
aku takkan nangis kn?
aku takkan kalah dengan kenangan-kenangan yang dia da lupa tu kan?
ya allah..berat ujian kau nie..
kau kuatkan larh aku..
kau gembirakan aku macamane dia gembira sekarang...
buang wase sunyi aku nie..
ari-ari aku doa..
kalau dia bukan jodoh aku..
tolong lah bagi aku lupa semua pasal dia..
aku sanggup larh la xcident ke apeker..
asal aku boleyh lupa yang aku penah kenal dia..
owh angin laut..
ombak laut..
amek semua kenangan nie..
bawaklah kenangan ni kat tengah laut..
jangan balikkan kenangan ni kat sisir pantai...~~


No comments:

Post a Comment